Den här bloggen kommer vara uppbyggd med löpande inlägg om livet i dag samt med tips och råd på hur jag har tagit mig vidare.

tisdag 19 april 2011

Att inte tänka för mycket!

Som sagt, i dag har jag en lång dag framför mig. Det är möte i två timmar på kvällstid. För mig är möten ångestladdade. Bara vetskapen om att jag behöver sitta här i två timmar utan att kunna gå ut framkallar ångest. Jag blir darrig, stel och får svårt att andas. Jag måste vara skärpt eftersom det är jag som är sekreterare och ska anteckna. Det är svårt ibland då jag samtidigt måste koncentrera mig på andningen. Det låter helt sjukt, när man sitter och skriver om det. I verkligheten så är det jätteläskigt! Det känns som om man ska svimma eller göra bort sig.

I dag känns det faktiskt bra! Jag hoppas den känslan håller i sig. För mig är det viktigt att inte tänka. Tänker jag för mycket på eventuella panikattacker så framkallar jag den obehagliga känslan automatiskt. Så jag slutar nu, och hoppas att det här får vara en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar